SEO scan

Volgens een scan van comScore Media hebben telefoonoperatoren in maart 2006 in de VS 6 miljard keer gebeld. Ongeveer de helft daarvan ( 48%) kreeg een lead van hoge kwaliteit. Van de gratis zoekmachines krijgen de top drie 99% van de kliks. Yahoo maakte het grootste deel uit van de gratis links die worden ingediend en links die handmatig door klanten worden geïnstalleerd. Tegelijkertijd bestaat Google hoofdzakelijk uit betaalde links die door klanten worden geplaatst.

Er is in de loop der jaren veel veranderd, maar de beginselen van SEO zijn dezelfde gebleven. SEO’s proberen via ethische of onethische technieken de zoekresultaten te manipuleren. Zoekmachines proberen de SEO’s en hun veelgebruikte tactieken een stap voor te blijven. Google wordt echter steeds geraffineerder en zal naar verwachting de concurrentie een stap voorblijven. SEO’s zijn zich gaan specialiseren in het zoeken naar afbeeldingen en lokale zoekopdrachten.

Een paar jaar geleden hebben webmasters een kat-en-muisspel gespeeld met zoekmachines, waarbij ze verschillende technieken gebruikten om hen ofwel te negeren of om hen hun sites te laten indexeren. Met verschillende updates, schieten ze zichzelf in de voet: Google na de Florida update (waar alle Florida websites tijdelijk uit de indexering werden gehaald); Yahoo na de live.com update (waar zo’n beetje alle regionale Yahoo sites helemaal uit de indexering werden gehaald); en natuurlijk MSN na de latent semantische indexering update. Is het genoeg om de zoekmachines gewoon te negeren en er het beste van te hopen? Trouwens, hoeveel van ons willen echt de pastarecepten die we op onze sites zetten aanpassen alleen omdat iemand ons dat verteld heeft?

De waarheid is dat zoekmachines inspelen op de wensen en behoeften van mensen. Dit plaatst hen in een positie om worstelende lokale bedrijven te helpen. Zoals ik al eerder zei, veel lokale kleine bedrijven zijn gevangen in de indexage. Omdat veel kleine bedrijven nog niet volledig hebben geprofiteerd van het Internet, hebben ze nog steeds een kans om een van de miljoenen te worden die hebben geklikt op de gesponsorde links.

Een lokale SEO, hoewel een upgrade door Google, is dus eigenlijk iets wat u kunt gebruiken. Uw online aanwezigheid stelt u in staat om uw merk op te bouwen en het profiel van uw site te verhogen. Dit is van cruciaal belang, vooral als je een home-based business. In het verleden zetten mensen een bedrijf op en spendeerden ze niet veel moeite aan het opbouwen van een merk. Vandaag de dag moet u uw bedrijf serieus nemen. Je moet marketinggeld uitgeven, samenwerken met een mediagroep uit die tijd, of een belangrijke steunbetuiging krijgen. Hoe dan ook, grote bedrijven beginnen lokale bedrijfssites al een kans te geven. Eén manier om ze te negeren is Google te negeren.

U moet beginnen met het optimaliseren van uw Google Places pagina. Dit is het minimum dat u moet doen, en niets gaat boven het maken van een relevante pagina en het toevoegen van uw bedrijf aan Google Places. Zodra Google een relevante pagina voor u heeft gevonden, moet u proberen om wat Google+ sap te krijgen. Dit is mogelijk door het creëren van verbindingen van andere pagina’s en uw website via uw profiel; mogelijkheden voor off-page SEO zijn nog nooit zo gemakkelijk geweest.

Google’s algoritme is altijd in ontwikkeling, maar als je bereid bent om het te proberen, kun je op de radar komen voor zoveel zoektermen als je maar wilt. Dit is een lange termijn strategie die u kunt doen, en het kost u niets om uzelf op de eerste pagina van Google zoekresultaten te vinden.

Google Zoekmachine Optimalisatie