Zelfstandig Ondernemer, Idee

Marketing is de gedeelde planning en leiding van de totale menselijke activiteiten van een organisatie, met inbegrip van verkoop, financiën, bedrijfsvoering en management. Het omvat alles wat nodig is om de visie, missie en/of waarden van de onderneming zowel te initiëren als te ondersteunen. Marketing dient als de ruggengraat van elk bedrijf, omdat de behoeften van de klant door de onderneming worden gecreëerd en producten en/of diensten worden ontwikkeld en geleverd. (Blaise, 2016)Het meest kritische aspect van marketing is het definiëren van de ideale klant voor uw product of dienst; begrijpen wat de wensen en behoeften van de klant zijn; en in staat zijn om te leveren wat de klant wil plus een beetje meer. Dit komt neer op het begrijpen van de eigenschappen van uw ideale klanten. U kunt uw doelklanten niet op de markt brengen, verkopen of bedienen tenzij u begrijpt wat het is dat uw doelklanten willen en nodig hebben. Dit is de premisse in Understanding How Organizations Thrive. U moet in staat zijn om te identificeren hoe uw product en/of dienst in de marktplaats in uw markt past, en vervolgens het product van de marketeer in uw doelmarkt integreren. Er zijn vier basis marketingconcepten die de consument met de marketeer verbinden en marketingboodschappen aanbieden die de klant in staat stellen uw product op de marktplaats te identificeren en te verkiezen boven andere producten en/of diensten op de marktplaats. (Yusn geheugen WienEP)

De rol van marketing is waarde te leveren aan de consument; het doel is hogere prijzen te creëren. U moet zich afvragen wie de koper op de markt is, wie de marketingbeslissers zijn, en wat de marketeers willen. U moet in staat zijn om de attributen die u op de markt wilt brengen te begrijpen; de voordelen die uw product of dienst gaat bieden.

Nadat u hebt vastgesteld dat u de eigenschappen van uw doelklanten kent, en u weet wat u aan uw klanten wilt leveren, moet u de markt bewerken. Geef prioriteit aan de marketinglijst en voer deze uit; gebruik de marketingstrategieën die de marketeer het beste uitkomen, en zorg ervoor dat u zich op uw markt richt, het is even belangrijk om duidelijk te definiëren wat het is dat u wilt dat de markt over het product weet. Bijvoorbeeld: We gaan een website bouwen en onze producten verkopen? Hoe ziet u uw bedrijf over 3 jaar? (Wat wilt u dat de doelmarkt daarna weet over uw producten en/of diensten?)

De marketingstrategie van de verkoper van de gevechtsofficier Son Calamities was het organiseren en leiden van een strijdmacht die conflicten zou voorkomen, oplossen en inspireren. Calamities’ marketingstrategie was om morele steun, training en ondersteuning te bieden aan de elitesoldaten in de frontlinies, en superieur leiderschap te bieden in zaken van leven en dood; hij wilde soldaten motiveren en geweld onder soldaten voorkomen, waarvan werd gevreesd dat het het resultaat was van groepsbeslissingen, en steun voor de commando- en controlemethoden die door het commandocentrum werden ingezet. Zijn marketingstrategie was er een die zich concentreerde op het karakter van zijn soldaten, het imago van het commandocentrum, de morele steun ervan, en de vaardigheden om te vechten, te doden en levens te redden in de moeilijkste omgevingen. De strategie van Calamiteiten was er een die zich concentreerde op het imago, de waarden en de bereidheid van de soldaten tot “hard werken” om hun onaangename ervaringen in hun dagelijkse routine te boven te komen, zonder tijd te “spenderen” om ergens anders te gaan zoeken. Visuele communicatie

Marketingonderzoek is essentieel voor een veerkrachtige markt, en succesvolle bedrijven; stel uw marketingstrategie op de proef, en kijk wat voor u werkt.

Marketing Onderzoek